Beste verantwoordelijken voor de Joker website en het Joker forum,
Ik ken Joker sinds 1999 en heb reeds 11 Jokerreizen gedaan. De laatste jaren was de Joker brochure de eerste brochure die ik inkeek om een idee te krijgen over waar ik eens zou naartoe trekken. Nu ben ik heel blij dat ik traditioneel de catalogus ben toegestuurd. In de catalogus vind ik snel de reizen die passen in mijn tijdsschema en passen binnen mijn budget.
Maar ... ge voelt mij natuurlijk al komen ... aan de website moet snel iets veranderen. Ik heb vandaag een potentiele klant de reis van hun dromen getoond in de catalogus. Zij beweerden steevast dat Joker de reis niet meer in haar aanbod had. Alleen omdat ik de reis in de catalogus zag staan en dat ik dus wist dat hij bestond, vond ik hem uiteindelijk ook terug op de website. Dit kan toch niet ...
Ik vrees nu dat de totale website, inclusief het forum, op een totaal nieuwe server/software of wat dan ook gebaseerd is. Deze nieuwe server/software zal dan wel bepaalde functionaliteiten, die de oude website wel had, niet ondersteunen. Wat de drijfveer achter de vernieuwing is, weet ik niet, maar ik hoop dat het Joker financieel ruim voldoende zal opbrengen om het verlies aan klanten te compenseren.
We leven nu eenmaal in een tijdperk waar mensen via digitale kanalen hun informatie zoeken. Mensen krijgen zo gemakkelijk alles voorgeschoteld dat men gemakzuchtig wordt en niet langer de moeite gaat doen om met veel muiskliks en veel pagina's doorbladeren iets te zoeken.
Kijk, als fervent Jokerreiziger kan ik maar mijn mening zeggen. Het forum kunnen wij, de klanten, zelf weer vullen met informatie. De website daarentegen, zal Joker gebruiksvriendelijk moeten maken.

Bart DC